A könyvelő váltás lépései

Image of business partners handshaking over business objects on workplace

A könyvelőváltásról szóló cikksorozatunk előző részében megnéztük milyen lehetséges okai lehetnek annak, ha a váltás mellett tesszük le a voksunkat. Jelen cikkünkben a váltás menetét tekintjük át.

Ha úgy érezzük, hogy megtaláltuk a lehetséges új könyvelőnket, alaposan beszéljük át vele, hogy mik az elvárásaink. Nyílt és egyenes kommunikációval ugyanis nagy valószínűséggel elkerülhetjük a későbbiekben felmerülő kellemetlenségeket.
Kérdezzünk bátran, hiszen ez a döntés egy hosszabb távú, bizalmi alapon nyugvó együttműködés meghozataláról szól.

Még a váltás megkezdése előtt fontos, hogy alaposan áttekintsük a régi könyvelővel kötött szerződésünket, amely támpontot adhat az együttműködés megszüntetésének feltételeiről, valamint tisztáznunk kell, hogy mi az a dátum, ami még a régi könyvelő hatáskörébe tartozik.
Oda kell figyelnünk a szerződés felmondási idejére, de jó kapcsolat esetén közös megegyezéssel bármilyen időponttal megszüntethető egy szolgáltatási szerződés.

A váltás legoptimálisabban úgy vezényelhető le, ha a régi és az új könyvelővel egyaránt le tudunk ülni átbeszélni a váltás menetét és lépéseit.
Fontos, hogy pontos átadás-átvételi jegyzőkönyvet vegyünk fel az átvett, illetve az átadott anyagokról egyaránt, hiszen mi magunk is ez alapján tudjuk követni, ellenőrizni az átadási folyamatot, és ez az a dokumentum, amelynek segítségével megelőzhetőek a későbbi jogviták is.

A váltáshoz igen sok dokumentumra van szükség, kollégáink szakszerű segítséget tudnak nyújtani az ezzel kapcsolatban felmerülő kérdéseire is.

Cégünk a D.A.S. Jogvédelmi Biztosító Zrt. 100%-os leányvállalata, ezzel magunk mellett tudhatjuk Európa piacvezető jogvédelmi társaságának szakmai és pénzügyi stabilitását, illetve egy európai nagyvállalat szolgáltatási garanciáját. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy európai színvonalú szolgáltatást tudunk nyújtani ügyfeleinknek

Kérdés esetén vegye fel kollégáinkkal a kapcsolatot.

AJÁNLATKÉRÉS


AKCIÓ