KATA Adatszolgáltatás az igénybe vevő szemszögéből

Close up of hands on vintage clock face

Az év eleje rengeteg bevallási és adatszolgáltatási kötelezettséget tartogat a vállalkozások és könyvelőik számára. Ennek kapcsán egy közelgő határidőre szeretném felhívni a figyelmet, mely a hétvége miatt idén április 1-jén esedékes.

A vállalkozásoknak ezen határidőig kell nyilatkozni a kisadózó vállalkozásokkal folytatott üzleti tevékenység folyamán igénybe vett szolgáltatásokról a 2018-as évre vonatkozóan. Az Art. szerinti adózónak a tárgyévet követő év március 31-ig adatot kell szolgáltatnia a NAV részére a kisadózó vállalkozás nevéről, címéről, adószámáról és a kisadózó vállalkozás részére a naptári évben juttatott, a kisadózó vállalkozás bevételének minősülő összegről, ha azt számla alapján juttatja, és annak összege a tárgyévben meghaladja az 1 millió forintot. (Nem minősül a kisadózó vállalkozás bevételének az áthárított általános forgalmi adó.)

Fontos kiemelni, hogy a jogszabály a naptári évben juttatott bevételre vonatkozóan ír elő adatszolgáltatási kötelezettséget, így nem a számlán feltüntetett dátumok a mérvadók, hanem a 2018 évben pénzügyileg teljesített tételeket kell szerepeltetni a nyomtatványon.

Az adatszolgáltatást a 18K102 nyomtatványon kell az adózónak teljesíteni elektronikusan,

• a 18K102A résznyomtatványból (Főlap) adatszolgáltatónként egyet
  • a 18K102M résznyomtatványból annyi lapot szükséges kitölteni, ahány kisadózó vállalkozásról adatot szolgáltatunk.

Kérdés esetén vegye fel kollégáinkkal a kapcsolatot.

AJÁNLATKÉRÉS

KAPCSOLAT